Vissza a nyitóoldalra  
15:42 2013. 08. 28.
Magunkról
    Történetünk
    Küldetésünk
    Képzési profil
Kapcsolatfelvétel
Képzésszervezés
    Budapest
    Debrecen
    Miskolc
    Pécs
    Szeged
    Szombathely
Képzésfejlesztés és
    Időszakos oktatás

Minőségirányítás
Nemzetközi programok
Konferenciák
TVSZ és statisztikák
GyIK
Oktatóknak
Infrastruktúra
    vizsgakérdések

Gyakorló tesztek



Felnõttképzési akkreditációs szám:
AL-2967
Nyilvántartási szám:
00244-2013
NKH Képzési engedély:
UVH/VF/NS/A/4888/2/2013
NKH Oktatásszervezési regisztráció:
UVH/VF/NS/A/4895/1/2013


A Baross Gábor Oktatási Központ története
a "kezdetektõl-napjainkig"

Oktatási Központunkban az elsõ Vasúti Tisztképzõ Tanfolyam ünnepélyes megnyitására több mint 100 éve, 1887. szeptember 3-án került sor. A megnyitót Baross Gábor, az akkori közmunka- és közlekedésügyi miniszter személyesen tartotta a Király utca 69. szám alatt. A "vasminiszter" közlekedéspolitikai koncepciójának lényege az volt, hogy egységes államvasúti hálózatot kell szervezni, amelyet a legmagasabb szakmai személyzet mûködtet. E gondolatok jegyében született meg az Intézet, amelyhez hasonló abban az idõben a szakoktatás terén más országban nem létezett, így egyedülálló kezdeményezésnek bizonyult.

1890. augusztus 26-án a Luther utcában nyitotta meg kapuit a jelenlegi központi épületünk, a kor legmagasabb szakmai színvonalat képviselõ vasúti személyzet képzése céljából.

1891-ben végzett az elsõ nappali tiszti tanfolyam 218 fõvel.

A II. világháború után Magyar Állami Közlekedési Tanintézet és Vasúti Tisztképzõ Intézet néven mûködött tovább az iskola.

1963-tól építési és pályafenntartási, távközlõ- és biztosítóberendezési, gépészeti és vontatási tisztképzéssel bõvült a Baross Gábor Oktatási Központ képzési palettája.

1945-tõl napjainkig forgalmi, kereskedelmi tagozaton 10.112 fõ, a távközlõ és biztosítóberendezési tagozaton 605, a pályafenntartási és építési tagozaton 1928, a gépészeti és vontatási tagozaton 878, az általános tagozaton 1492 hallgató szerzett vasúti tiszti képesítést.

1970-ben a vasúti képzés reformja során szükségessé vált regionális területi oktatási intézmények létrehozása, így jött létre 5 területi oktatási egységünk, melyek a mai napig is mûködnek.

1972-ben adták át a Miskolci Oktatási Központot, kezdetben MÁV Oktatási Fõnökség néven. Mozdonyvezetõ, forgalmi szolgálattevõ, jegyvizsgáló, vonatvezetõ képzés céljából, másrészt az iskolarendszerû oktatás keretében  a MÁV számára szakmunkás utánpótlás biztosítására.

1972. novemberében nyitotta meg kapuit a Debreceni Területi Egységünk speciális vasúti szaktanfolyamok szervezése és lebonyolítása céljából.

1974. márciusában alakult meg a Szombathelyi Területi Egységünk.

1979-ben jött létre a Szegedi Területi Oktatási Egységünk a szegedi MÁV Vontatási Fõnökség területén, ahol a mai napig is üzemel.

1981-ben kezdte meg mûködését a Pécsi Területi Oktatási Egységünk Indóház téri MÁV épületegyüttes egyik szintjén.

2004-tõl kezdõdött meg a Luther utcai központunk teljeskörû felújítása, amely során megújult az épület homlokzati és belsõ felülete valamint kialakításra kerültek számítógéptermeink az épület 3. szintjén, amelyek biztosítják a legmodernebb oktatási formák használatát is.

A Baross Gábor által alapított vasúti oktatás több mint száz éves története során hosszú utat tett meg azért, hogy a hazai vasút számára kiváló felkészültségû szakembereket képezzen. A több mint 125 éves hagyomány, és a vasutas hivatást választó több ezer végzett hallgató kötelez bennünket képzési programjaink folyamatos korszerûsítésére, a kor követelményeinek megfelelõ oktatási színvonal biztosítására, az elméleti ismeretekkel alátámasztott, ugyanakkor gyakorlatorientált képzéssel megalapozott, piacképes szakképesítések nyújtására.